Veelgestelde vragen
Vraag:
Wie zijn NLVERANDAS eigenlijk?
Antwoord: NLVERANDAS is een bedrijf wat zich in de loop der jaren heeft gespecialiseerd is de levering van terrasoverkappingen en glaswanden. Door jarenlange ervaring in de bouw en montage van allerlei complexe terrasoverkapping systemen zijn wij een doorgewinterde specialist. Met ons bedrijf NLVERANDAS presenteren wij u online en in een fraaie showroom in Eindhoven de laagste prijsgarantie voor onze mooie producten en helpen wij u bij het monteren ervan.
Vraag:
Voor welke productgroepen kan ik bij NLVERANDAS terecht?
Antwoord: Wij specialiseren ons in de volgende productgroepen:
-
Terrasoverkappingen met glas of polycarbonaat dak
-
Glazen schuifwanden
-
Diverse opties voor in uw terrasoverkapping & glaswand
Via deze webwinkel kunt u onze terrasoverkappingen, glazen schuifwanden en geselecteerde accessoires bestellen voor thuisbezorging en zelfmontage.
Wanneer u zelf niet wenst te monteren dan verwijzen wij u graag door naar onze full service partner middels www.sungear.nl.
Sungear is gespecialiseerd in het landelijk adviseren, meten en monteren van het volledige NLVERANDAS assortiment (en meer) en zijn exclusief partner voor montage projecten en specials.
Voor ons gehele bovengenoemde assortiment kunt u, op afspraak, terecht in onze showroom aan de Aalsterweg 36 te Eindhoven.
Hier helpen onze medewerkers u met veel plezier verder en kunt u vrijblijvend alle mogelijke modellen en opties bekijken.
Vraag:
Verkoopt NLVERANDAS ook zonwering voor (in, op of onder) de terrasoverkapping?
Antwoord: NLVERANDAS verkoopt alleen zonwering voor de terrasoverkapping via onze full-service partner, Sungear Eindhoven.
Aangezien de zonwering in onze optiek een 100% maatwerk product is wat in veel gevallen professioneel moet worden geïnstalleerd bieden wij deze niet op deze website aan.
Vraag naar de mogelijkheden als u een zonwering op uw terrasoverkapping wilt aanschaffen.
Vraag:
Ik ben voornemens materialen in te kopen bij NLVERANDAS voor zelfmontage maar zou het wel prettig vinden om eerst een voorbeeld van de materialen te zien zodat ik weet wat ik koop - Kan dat?
Antwoord: Dat kan zeker - U kunt terecht in onze fysieke showroom in Eindhoven. Wij laten u graag de mogelijkheden, modellen en ons bedrijf zien.
Vraag:
Ik ben voornemens een terrasoverkapping in te kopen bij NLVERANDAS voor zelfmontage maar weet niet zeker of de afmetingen juist zijn. Kan NLVERANDAS hierin iets voor mij betekenen?
Antwoord: Dat kan zeker - U kunt altijd contact opnemen voor meet advies.
In principe kunt u de breedtemaat zelf meten, waarna u of de metermaat groter dan de breedte die u wilt overkappen bestelt. Bijvoorbeeld u meet een gevelbreedte maat van 5,70m; dan bestelt u een overkapping met breedtemaat 6.06m en zaagt u de overkapping zelf op maat.
Of, u bestelt de metermaat kleiner dan de breedte die u wilt overkappen, waardoor u niets op maat hoeft te zagen, maar accepteert dat er een gedeelte van uw gevel niet overkapt gaat zijn.
Een dieptemaat aanpassing is minder vaak benodigd, kan ook zelf gedaan worden, maar is toch iets bewerkelijker aangezien iedere ligger en polycarbonaat dakplaat gezaagd zal moeten worden.
Vraag:
Ik ben voornemens een glazen schuifwand in te kopen bij NLVERANDAS voor zelfmontage, maar weet niet zeker of de afmetingen en het aantal benodigde panelen juist zijn. Kan NLVERANDAS hierin iets voor mij betekenen?
Antwoord: Dat kan zeker - U kunt altijd contact opnemen voor meet advies.
In principe kunt u de breedtemaat zelf bepalen door de benodigde breedte te meten en te delen door 98cm per glaspaneel PLUS GLASPANEEL OVERLAP (van tenminste 2 cm per paneel overlap).
Vraag:
Zijn montage & installatie diensten inbegrepen in de webwinkel prijzen?
Antwoord: Nee, deze zijn niet inbegrepen. De (web)winkel prijzen zijn productprijzen exclusief montage aangezien NLVERANDAS de goederen alleen levert.
Onze exclusieve full-service partner, Sungear Eindhoven, is specialist in het landelijk adviseren, meten & monteren van alle NLVERANDAS systemen en meer. Zij kunnen u verder helpen wanneer u het project volledig wilt uitbesteden.
Neem gerust contact op met Sungear middels www.sungear.nl, bezoek hun showroom in Eindhoven, of bel met +31 40 782 02 92.
Let op: Sungear is een op zich zelf staande organisatie en is vrij om tarieven te hanteren die niet overeenkomen met die van NLVERANDAS.
Vraag:
Kan ik mijn overkapping of glaswand laten in meten door NLVERANDAS?
Antwoord: Nee, dat is helaas niet mogelijk. NLVERANDAS kan u uiteraard wel op afstand helpen. Op deze website leggen we uit hoe u moet meten, we kunnen u in de showroom adviseren en helpen of op afstand middels beeldbellen.
In de meeste gevallen komen we er met bovenstaande methodieken foutloos uit. Mocht u het inmeten en installeren toch aan een specialist willen overlaten dan verwijzen wij u door naar onze full-service partner, Sungear Eindhoven. Kijk voor contactgegevens op www.sungear.nl.
Vraag:
Ik zoek een product wat niet op de website van NLVERANDAS staat. Wat nu?
Antwoord: Heeft u behoefte aan een ander (compleet gemonteerd) product, wat niet aangeboden wordt door NLVERANDAS, dan verwijzen wij u graag door naar onze full service partner. Kijk voor contact gegevens, modellen en tarieven op www.sungear.nl.
Vraag:
Zijn (alle) bezorgkosten inbegrepen in de webwinkel prijzen?
Antwoord: Nee, u kunt kiezen voor de optie afhalen of thuisbezorging.
Vraag:
Hoe bestel ik online?
Antwoord: Bestellen gaat als volgt
- Ga naar de webshop.
- Gebruik het filter van de pagina om tot uw productkeuze te komen.
- Klik op het product dat u wilt bestellen.
- Klik op de knop 'aan winkelwagen toevoegen'.
- U gaat hierna automatisch naar het winkelwagentje toe en kunt ervoor kiezen om meer producten te kopen, door weer naar de webshop te gaan of af te gaan rekenen.
- Klik op de knop "afrekenen" in het winkelwagentje, indien u klaar bent met winkelen.
- Vervolgens vult u uw gegevens in en kiest u de betaalwijze en voltooit u uw bestelling.
- U krijgt een bestel bevestiging na het voltooien van uw bestelling.
- Nadat uw betaling is overgemaakt naar NLVERANDAS, ontvangt u een email met de bevestiging van uw betaling.
- Hierna neemt NLVERANDAS zo spoedig mogelijk contact met u op voor het maken van een afspraak.
Vraag:
Kan ik mijn bestelling volgen?
Antwoord: Nadat u een bestelling heeft gedaan via deze website, krijgt u hiervan een bevestiging per email. Nadat uw betaling is ontvangen krijgt u nogmaals een email met de bevestiging dat uw betaling ontvangen is. Afhankelijk van uw betaalmethode, kan dit een aantal dagen duren. Na het ontvangen van uw betaling, neemt een van onze medewerkers zo spoedig mogelijk contact met u op voor het inplannen van een afspraak voor de levering. Op de dag van levering nemen de chauffeurs 30 minuten voor levering telefonisch contact met u op.
Vraag:
Kan ik een sample aanvragen?
Antwoord: Uiteraard! U kunt gratis een sample pakket aanvragen via info@nlverandas.nl.
Vraag:
Ik wil een specifiek product in grote aantallen kopen. Kan dat?
Antwoord: Jazeker, het is mogelijk om grotere aantallen van één specifiek of verschillende producten te bestellen via de webshop. Hierbij behoudt NLVERANDAS zich het recht om uw order uit te leveren wanneer er voldoende voorraad en capaciteit is of om deze in delen uit te leveren.
Ook behoudt NLVERANDAS zich het recht om uw order te annuleren wanneer uitleveren niet mogelijk is. Mocht (een deel van) uw bestelling niet uitgeleverd kunnen worden, dan zullen wij contact met u opnemen.
Wanneer uw bestelling regulier uitgeleverd kan worden, nemen wij contact met u op om de lever datum door te geven.
Vraag:
Ik heb materialen via de webwinkel van NLVERANDAS besteld, maar kom er toch niet helemaal uit. Hoe nu verder?
Antwoord: Uit ervaring weten wij dat de meeste klanten die materialen via onze webwinkel bestellen - op basis van de door ons aangeleverde installatie handleidingen en video's - zonder problemen hun projecten afronden. Zo niet neemt u contact op met onze klantenservice op +31 (0) 6 18 08 69 01.
Vraag:
Zijn de NLVERANDAS prijzen hetzelfde in de webwinkel vergeleken met de fysieke showroom en is de BTW inbegrepen?
Antwoord: Jazeker. Onze prijzen per product zijn online en in de showroom hetzelfde en inclusief BTW. Onze showroom is speciaal ingericht om u optimaal te adviseren en om u de mogelijkheid te geven alle producten uitgebreid te bekijken.
Vraag:
Wat zijn de levertijden?
De huidige afhaaltijd is 10 dagen na bestelling. U krijgt van ons een bericht wanneer de goederen voor u klaarstaan.
Hierdoor plannen wij onze routes zo gunstig mogelijk in. Afhankelijk van het product, voorraad en periode communiceren wij uw levertijd. De huidige levertijd zit op 2-3 weken.
Vraag:
Hoe zit het met de bezorging?
Antwoord: Deze leverkosten zullen altijd vooraf kenbaar gemaakt worden middels factuur. Wij leveren in Nederland ( Waddeneilanden uitgezonderd), delen van Belgie/Luxemburg en Duitsland. Leveringen buiten ons levergebied geschieden op aanvraag.
Vraag:
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Antwoord: Ja, dat kan (op afspraak) op onze afhaal locatie in Eindhoven. Gevestigd op de Rooijakkerstraat 30, 5652 BB, te Eindhoven.
U dient te beschikken over passend vervoer en dient met 2 personen te komen om zelf goederen te laden.
Bij de afhaling van glas dient u te beschikken over een glasbok, omdat glas niet liggend vervoerd kan worden.
Het aanpassen van onderdelen op onze afhaal locatie is niet toegestaan ivm veiligheid. Bij het zelf afhalen van goederen is nimmer sprake van een coulance of creditering van leverkosten oid.
Afhalen is altijd gratis!
Vraag:
Tot waar levert NLVERANDAS?
Antwoord: Ons levergebied bestrijkt heel Nederland ( Waddeneilanden op aanvraag) , delen van Belgie, delen van Duitsland en delen van Luxemburg.
Wij leveren tot de eerste drempel op de begane grond. Indien onze chauffeur u in overleg helpt om de goederen elders te verplaatsen/lossen dan is dit altijd voor uw eigen risico. Tenzij bij schade ernstige nalatigheid of opzet kan worden aangetoond.
Vraag:
Wat gebeurt er als ik tijdens de levering niet thuis ben?
Antwoord: We leveren altijd op afspraak en bellen u 30 minuten voor aankomst op. Wanneer u niet thuis blijkt te zijn kunt u er voor kiezen om de levering achter te laten op eigen risico. Wij zullen foto's maken en die aan u toezenden als bewijs. Wanneer wij de goederen weer mee retour moeten nemen zal een vervolg afspraak worden gemaakt. De kosten van deze 2e levering zullen vooraf aan u kenbaar worden gemaakt en worden afgewerkt. U kunt de kosten voor de 2e levering uiteraard vermijden door zelf de levering af te halen in ons magazijn. Afhalen is altijd gratis.
Vraag:
Ik laat mijn bestelling door een installateur monteren. Hoe plan ik dit?
Antwoord: Ons advies is om de installateur te plannen op het moment dat wij de goederen geleverd hebben en u deze heeft gecontroleerd. Er is namelijk nimmer sprake van een coulance of vergoeding wanneer er een product ontbreekt of manco is.
Vraag:
Ik heb een verkeerd product besteld. Wat nu ?
Antwoord: Wanneer u een foutieve maat heeft besteld dan zullen wij deze omruilen tegen vooraf aangegeven kosten. Zijn uw spullen nog niet geleverd ? Neem dan spoedig contact op met onze klanten service via +31 (0) 6 18 08 69 01.
Vraag:
Mijn achtertuin is niet goed bereikbaar. Wat nu?
Antwoord: Wanneer uw tuin niet goed te bereiken is dient u ervoor zorg te dragen dat dit wel zo is. Wanneer onze chauffeurs inschatten dat deze onvoldoende bereikbaar is dan zullen de goederen tot aan uw voordeur worden geleverd.
Vraag:
Ik twijfel of mijn gevel sterk genoeg is om tegen te monteren. Wat nu ?
Antwoord: Neem contact op met onze adviseurs. De gevel dient altijd 200KG per strekkende meter te kunnen dragen en dient vrij gemaakt te zijn van obstakels. Onze adviseurs kunnen u adviseren en eventueel oplossingen aandragen als dat nodig zou zijn.
Vraag:
Moet ik eigenlijk een vergunning hebben voor een terrasoverkapping?
Antwoord: In de meeste gevallen heeft u geen vergunning nodig voor het plaatsen van een terrasoverkapping.
In Nederland is het plaatsen van een terrasoverkapping o.a vergunningsvrij indien:
- De terrasoverkapping niet meer dan 50% van de tuin zal beslaan.
- De terrasoverkapping kleiner is dan 30 M2.
- Dat de hoofdbewoning, de hoofdbewoning zal blijven. Dit houdt in dat u niet onder de terrasoverkapping gaat wonen, maar dit een ruimte voor erbij is.
Wij adviseren u om bij twijfel altijd een vergunningen check te doen bij uw gemeente. Hiermee kunnen vervelende situaties worden voorkomen.
Uw vraag nog niet beantwoord? Neem dan contact op via +31 (0) 6 18 08 69 01 of via de contact pagina.